Latanie

Ożywienie na Lotnisku Chopina

Ożywienie na Lotnisku Chopina
Ożywienie na Lotnisku Chopina Blisko pięć milionów odprawionych pasażerów, niemal 80 tysięcy operacji lotniczych, trwające inwestycje – tak przedstawiała się sytuacja na Lotnisku Chopina do

Ożywienie na Lotnisku Chopina

Blisko pięć milionów odprawionych pasażerów, niemal 80 tysięcy operacji lotniczych, trwające inwestycje – tak przedstawiała się sytuacja na Lotnisku Chopina do końca lipca br. Jednak przed stołecznym portem jeszcze wiele wyzwań w nadchodzącym okresie, m.in. największa w historii lotniska przebudowa skrzyżowania dróg startowych. Wszystko z myślą o komforcie pasażerów i sprostaniu rosnącym wymaganiom rynku.

Do końca lipca 2010 na Lotnisko Chopina odprawiło się 4 895 193 pasażerów, to niemal 4% wzrost w porównaniu do tego samego okresu 2009 roku. Liczba operacji lotniczych (startów i lądowań) wyniosła natomiast 79 606, czyli o 1 125 więcej niż w porównywalnym okresie ubiegłego roku.

„Stosunkowo nieduży wzrost operacji lotniczych wynika z większego wypełnienia statków powietrznych oraz podjętych przez przewoźników działań, mających na celu optymalizację floty i dostosowanie jej do potrzeb rynku – komentuje Radosław Żuk, Dyrektor Biura Public Relations. – Należy również pamiętać, że duży wpływ na tegoroczne wyniki miały utrudnienia spowodowane wybuchem wulkanu na Islandii. Dlatego tym bardziej cieszymy się z odczuwalnego wzrostu ruchu pasażerskiego – dodaje Radosław Żuk.

Podczas pierwszych siedmiu miesięcy tego roku największy wzrost przewizionych pasażerów w porównaniu do porównywalnego okresu ubiegłego roku odnotowali przewoźnicy w ruchu rozkładowym, o 4,17 % (w tym przewoźnicy tradycyjni aż o 6,3%). O blisko 2% wzrósł ruch czarterowy, z kolei ruch niskokosztowy spadł o ponad 2%. Największy udział w poszczególnych segmentach rynku, przypadł PLL LOT (44,3%), Wizz Air (13,4%) oraz Eurocypria Airlines (2,4%). Dynamiczny wzrost ruchu pasażerskiego aż o 25%, nastąpił także w sektorze General Aviation, czyli lotniczym transporcie prywatnym. Tendencja wzrostowa utrzymała się ponadto w przewozach cargo. W pierwszych siedmiu miesiącach zanotowano w tym sektorze zwiększenie ruchu lotniczego o ponad 24% w lotach krajowych i międzynarodowych.

Wśród dziesięciu najpopularniejszych kierunków do sierpnia 2010 znalazły się: Londyn, Paryż, Frankfurt, Amsterdam, Bruksela, Monachium, Gdańsk, Zurych, Wrocław i Rzym. Najczęściej wybieranymi kierunkami w ruchu nierozkładowym były Hurghada, Sharm El Sheikh, Antalia, Heraklion, Monastyr, Teneryfa, Rodos, Fuerteventura, Palma Mallorca i Marsa Alam (Egipt). Natomiast największy wzrost pasażerów w stosunku do poprzedniego roku odnotowały loty do Hurghady (o 30,8%), Moskwy (o 27,5%), Mediolanu (o20,8%), Monachium (o 16,8%), Nowego Jorku (o 12%) i Wiednia (o 9%).

A to już wiesz?  Opłaty dodatkowe wW tanich liniach

Pierwsza połowa roku obfitowała w ważne inwestycje na terenie portu i w jego otoczeniu: budowa pirsu południowego i centralnego, zmiana oznakowania budynków
i terminali pasażerskich, wyłonienie koncepcji architektonicznej komercyjnego miasteczka Chopin Airport City oraz pięciogwiazdkowego hotelu Marriott Renaissance, oddanie nowego terminalu autobusowego dla autobusów dalekobieżnych, kontynuacja prac budowlanych na stacji podziemnej dla szybkiej kolei łączącej lotnisko z centrum Warszawy, remont drogi startowej
DS-1, czy rozpoczęcie remontu estakady przed terminalem. Przed lotniskiem największy od kilkudziesięciu lat remont skrzyżowania dróg startowych we wrześniu.

„Wszystkie inwestycje prowadzimy z myślą o czekających nas wkrótce wyzwaniach: polskiej Prezydencji w Radzie Unii Europejskiej, wejściu do eksploatacji nowego samolotu pasażerskiego PLL LOT Boeing 787 Dreamliner, a przede wszystkim Euro 2012 – dodaje Radosław Żuk”.

Artykuly o tym samym temacie, podobne tematy