06.03.07
RYANAIR WZYWA POLSKA ORGANIZACJE TURYSTYCZNA
DO ODPOWIEDZI NA PROPOZYCJE WSPÓLNEJ PROMOCJI POLSKI W EUROPIE
Warszawa, 6 marca 2007. Ryanair, numer 1 wśród tanich linii lotniczych w Europie, ujawnił dziś brak zaangażowania Polskiej Organizacji Turystycznej i nadzorującego ją Ministerstwa Gospodarki w wykorzystanie okazji efektywnych kosztowo i stojących na wysokim poziomie działań promujących markę „Polska” na zagranicznych rynkach – wspólnie z największą tanią linią lotniczą w Europie, Ryanair.
Od czasu rozpoczęcia operacji w Polsce w marcu 2005 roku, Ryanair przewiózł ponad 2 miliony pasażerów w ramach siatki połączeń do Polski. Irlandzka linia lotnicza operuje teraz do Polski na 32 międzynarodowych trasach z sześciu europejskich rynków i dostarczy do Polski minimum 2,5 miliona pasażerów tylko w roku 2007. Trasy Ryanair do dziś wygenerowały ponad 340,000 dodatkowych zagranicznych turystów w Polsce, którzy wydali tu ponad 140 milionów Euro, przyczyniając się do powstania około 2000 miejsc pracy w polskiej gospodarce.
Od czasu pierwszego kontaktu Ryanair z POT i Ministerstwem Gospodarki (a dawniej Ministerstwem Gospodarki i Pracy) w listopadzie 2004 roku, Ryanair wysłał dziesiątki emaili i listów oraz odbył cztery osobne spotkania z wyznaczonymi przedstawicielami POT i Ministerstwa Gospodarki. Ryanair tłumaczył korzyści płynące z efektywnej kosztowo, przeprowadzonej na wysokim poziomie, ze środków finansowych obu partnerów, kampanii marketingowej promującej markę „Polska” w oparciu o tanie przeloty do Polski. Do dzisiaj Ryanair nie otrzymał decyzji ani z POT ani z Ministerstwa.
Ryanair kontynuuje promocję Polski w Europie poprzez oferowanie najtańszych przelotów do Polski. Dodatkowo, do paneuropejskich działań Ryanair mających na celu promocję Polski jako kierunku turystycznego zaliczyć można reklamę w mediach drukowanych oraz reklamę zewnętrzną, promocje w mediach, eventy i wydarzenia PR, wyjazdy prasowe oraz reklamę Polski w największym portalu turystycznym Europy www.ryanair.com.
Całkowity budżet POT w latach 2004, 2005 i 2006 wynosił 102 miliony złotych, a budżet na rok 2007 ustalono na poziomie 38 milionów złotych . Polscy podatnicy powinni być świadomi nieefektywnych i nieprofesjonalnych zachowań POT wobec największych inwestorów w polskiej turystyce, takich jak Ryanair.
Tomasz Kułakowski, odpowiedzialny za sprzedaż i marketing Ryanair w Europie Środkowej powiedział dziś w Warszawie:
“Ryanair był systematycznie odsyłany z POT do Ministerstwa i z powrotem przez ostatnie ponad dwa lata. Do dzisiaj żadna z tych instytucji nie przedstawiła wiążącej odpowiedzi na atrakcyjne propozycje współpracy z Ryanair, w celu promowania Polski jako marki w Europie. Biorąc pod uwagę dotychczasowy wkład Ryanair w polski sektor turystyczny oraz nasze plany dotyczące wzrostu aktywności przez najbliższych kilka lat, ten brak odpowiedzi w stosunku do największej taniej linii lotniczej w Europie jest niewytłumaczalny.
Polskie władze są odpowiedzialne przed podatnikami za sprowadzanie najlepszych możliwych inwestycji, korzystając ze swoich budżetów oraz za zaangażowanie w konstruktywny dialog ze wszystkimi znaczącymi inwestorami, takimi jak Ryanair.
Ryanair współpracuje oraz inwestuje w kampanie marketingowe w całej Europie wraz z narodowymi agencjami turystycznymi, takimi jak Tourism Ireland czy Visit Scotland, kreując znaczące przychody dla wszystkich stron.
Polska obecnie konkuruje na płaszczyźnie ogólnoeuropejskiej, by zachęcić linie jak Ryanair, do rozwoju właśnie na tym rynku! Wszystko to po to, aby sektor turystyczny i przychody z niego rosły. Obecnie po stronie Ministerstwa leży dopilnowanie, aby POT we właściwy sposób wykorzystał pieniądze polskich podatników w celu promowania turystyki do Polski. Ryanair także wzywa Ministerstwo do przejrzenia dotychczasowej korespondencji z Ryanair i odpowiedzi na nasze atrakcyjne propozycje.
Jeśli POT i Ministerstwo Gospodarki będą kontynuowały tak nieprofesjonalne jak do Ryanair podejście do największych inwestorów w polską turystykę, ich niekompetencja grozi nieodwracalnymi, niszczącymi konkurencyjną pozycję Polski na europejskim rynku, skutkami w postaci braku inwestycji zagranicznych.”
Źródło: Ministerstwo Gospodarki
http://www.ryanair.com/pl/informacje/ryanair-wzywa-pot-i-ministerstwo-gospodarki-do-odpowiedzi