Aeroflot, rosyjskie tradycyjne linie, chc� zarabia� i tanio wozi� pasa�er�w. Rosyjski przewo�nik zapowiedzia� mo�liwo�c ta�szego podr�owania pomi�dzy Warszaw� i Berlinem a Moskw� dzi�ki wprowadzeniu nowej, trzeciej klasy. Jak ma wygl�da� podr�owanie Aeroflotem w tej klasie? Tak, jak w tanich liniach, bo to model zaczerpni�ty wprost od tanich przewo�nik�w.
Klasa ekonomiczna niskokosztowa to miejsca na samym ko�cu samolotu. Rozstaw foteli b�dzie w niej mniejszy, a posi�ki i napoje, podobnie jak w liniach niskokosztowych, serwowane b�d� za dop�at�.
Wprowadzenie trzeciej klasy to odpowied� rosyjskiego przewo�nika na pr�by odbicia pasa�er�w przez zachodnie tanie linie lotnicze. Z Moskwy lub Petersburga lataj� niemieckie Germanwings i dba, w�oskie eVolaVia i skandynawski Snowflake.
Czy�by�my mieli do czynienia z nowym zjawiskiem na rynku lotnictwa cywilnego i hybrydyzacj� linii? Dyrektor Aeroflot, Walerij Oku�ow zapowiada, �e ceny bilet�w b�d� dostosowane do warunk�w rynkowych i nie obawia si� inwazji tanich przewo�nik�w na Moskw�: – Tanie linie lotnicze najlepiej sprawdzaj� si� na kr�tkich przelotach, kt�rych czas nie przekracza dw�ch godzin. Tymczasem wi�kszo�� lot�w ze stolic Europy Zachodniej do Moskwy trwa trzy lub wi�cej godzin – podkre�la szef Aeroflotu.