Data publikacji: 2019-05-14
Oryginalny tytuł wiadomości prasowej: AirHelp Score 2019: Gdańsk 5. najlepszym lotniskiem na świecie
Kategoria: BIZNES, Lotnictwo
Tegoroczny ranking lotnisk AirHelp Score otwiera Hamad International Airport. Kolejne miejsca w czołówce zajęły Tokyo International Airport i Athens International Airport. Największą niespodzianką okazał się wysoki wynik gdańskiego lotniska, które znalazło się na 5. pozycji.

Tegoroczny ranking najlepszych lotnisk na świecie AirHelp Score otwiera Hamad International Airport. Kolejne miejsca w czołówce zajęły porty Tokyo International Airport oraz Athens International Airport. W tym roku największą niespodzianką okazał się wysoki wynik gdańskiego lotniska, które znalazło się na 5. pozycji zestawienia.
To już kolejna edycja zestawienia portów lotniczych AirHelp Score. W tym roku wynik końcowy poszczególnych lotnisk został obliczony na podstawie ocen przyznawanych w trzech kategoriach: punktualność, jakość obsługi oraz ofert gastronomicznej i opcji zakupowych.
Tegoroczną edycję AirHelp Score jeśli chodzi o najlepsze lotniska na świecie otwiera port lotniczy Hamad. Na kolejnych miejscach tak jak w ubiegłym roku znalazło się lotnisko w Atenach oraz w Tokio. Natomiast w perspektywie lokalnej dla Polski najważniejszą informacją jest bardzo dobry wynik lotniska w Gdańsku, które wyróżnia się przede wszystkim wysoką punktualnością. Dodatkowo port ten znacząco poprawił jakość obsługi, co zostało zauważone i docenione przez pasażerów – komentuje Marta Koziarz, ekspert AirHelp.
W tegorocznym zestawieniu Port Lotniczy im. Lecha Wałęsy w Gdańsku znalazł się na 5. miejscu, uzyskując bardzo wysokie oceny zarówno pod kątem punktualności, jakości obsługi oraz usług. Największe w Polsce lotnisko Chopina zajęło 56. miejsce, a port Kraków Balice znalazł się dopiero w drugiej setce lotnisk, zajmując 112. pozycję. O wynikach końcowych tych dwóch lotnisk zaważyła znacznie niższa punktualność niż portu w Gdańsku.
Pozycja
Lotnisko
Punktualność
Jakość obsługi
Jedzenie i sklepy
Wynik końcowy*
5.
Port Lotniczy im. Lecha Wałęsy w Gdańsku
8,2
8,7
8,5
8,35
56.
Port Lotniczy im. Chopina w Warszawie
7,0
8,5
8,5
7,60
112.
Port Lotniczy im. Jana Pawła II w Krakowie
5,8
8,8
8,4
6,94
* Wynik końcowy otrzymany poprzez zsumowanie ocen ze wszystkich 3 kategorii – punktualność stanowi 60%, a jakość obsługi oraz jedzenie i sklepy po 20% ostatecznego wyniku.
Niezmienna czołówka światowych lotnisk
W tym roku na 1. miejscu zestawienia znalazło się lotnisko Hamad International Airport w Katarze, a na kolejnych odpowiednio japoński port Tokyo International Airport oraz grecki Athens International Airport uzyskując podobny wynik końcowy.
Jeżeli chodzi tylko o poszczególne kategorie to pod względem „Punktualności” najlepiej wypadły lotniska: Charleroi w Brukseli (14. miejsce w rankingu) oraz Moskwa-Szeremietiewo (6. miejsce w rankingu). Pod kątem „Jakość obsługi” wyróżnia się natomiast port Changi w Singapurze, a także trzy lotniska zlokalizowane w Indiach: Hajdarabad, Delhi oraz Mumbai Airport, które otrzymały też najwyższe noty za oferowane usługi.
Pozycja
Lotnisko
Kraj
Punktualność
Jakość obsługi
Jedzenie i sklepy
Wynik końcowy*
1.
Hamad International Airport
Katar
8,3
8,5
8,5
8,39
2.
Tokyo International Airport
Japonia
8,4
8,4
8,4
8,39
3.
Athens International Airport
Grecja
8,1
9,0
8,7
8,38
6.
Sheremetyevo International Airport
Rosja
8,5
8,1
8,0
8,35
7.
Changi Airport Singapore
Singapur
7,8
9,2
8,7
8,27
8.
Rajiv Gandhi International Airport
Indie
7,8
9,0
8,8
8,27
14.
Brussels South Charleroi Airport
Belgia
8,6
7,6
7,2
8,12
24.
Delhi Indira Gandhi International Airport
Indie
7,3
9,1
9,0
7,99
88.
Mumbai Chhatrapati Shivaji International Airport
Indie
6,2
9,0
8,9
7,29
* Wynik końcowy otrzymany poprzez zsumowanie ocen ze wszystkich 3 kategorii – punktualność stanowi 60%, a jakość obsługi oraz jedzenie i sklepy po 20% ostatecznego wyniku.
O rankingu AirHelp Score
W tegorocznym zestawieniu lotnisk AirHelp Score znalazły się 132 porty lotnicze z całego świata, które są najbardziej znane i oblegane przez turystów.
Ocena w kategorii „Punktualność” pochodzi z analizy wielu źródeł m.in.: danych własnych oraz tych pochodzących od agencji rządowych i lotnisk, a także pogodowych i historycznych. Oceny za „Jakość obsługi” oraz „Jedzenie i sklepy” przyznano natomiast na podstawie ankiet przeprowadzonych wśród ponad 40 tys. pasażerów. Podróżni zostali zapytani o opinie pod kątem: obsługi klienta, czasu oczekiwania na kontrolę bezpieczeństwa, czystości, opcji zakupowych oraz oferty gastronomicznej.
Ranking powstał na podstawie danych zebranych od 1 stycznia do 31 grudnia 2018 r. Całe zestawienie dostępne jest na stronie www.airhelp.pl.
źródło: Biuro Prasowe
Załączniki:
Hashtagi: #BIZNES #Lotnictwo
hastagi na stronie:
#air help gdańsk